Попередження дорожньо-транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку

Шановні батьки!

Швидке збільшення інтенсивності руху висуває серйозне завдання – забезпечення безпеки руху пішоходів.

У попередженні дорожньо-транспортного травматизму важливу роль відіграє робота дорослих з роз’яснення дошкільникам правил дорожнього руху і прищеплення навичок дисциплінованості на вулицях і дорогах. Щоб не допустити лиха на дорозі, вам необхідно:

- не подавати дітям негативного прикладу, порушуючи правила дорожнього руху;

- не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей;

- вчити переходити вулицю на зелене світло світлофора, користуватися підземним переходом;

- на власному прикладі вчити користуватись нерегульованим пішохідним переходом;

- при перетині вулиці нерегульованим пішохідним переходом радити дітям йти в загальній масі пішоходів, бо дитина сама ще не завжди здатна оцінити дорожню ситуацію;

- не дозволяти дітям з’являтися зненацька перед транспортнимизасобами;

- вчити дітей правильно обходити транспорт на зупинках (трамвай – спереду, тролейбус, автомобіль та автобус – позаду);

- не дозволяти дітям самостійно користуватися громадським транспортом;

- не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги;

- не дозволяти дітям грати з м’ячем,кататися на велосипеді, ковзанах,роликах, лижах, санчатах на проїжджій частині дороги та поблизу від неї.

Б Е З П Е К А В А Ш О Ї Д И Т И Н И

Формування у кожного вихованця активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки, озброєння його знаннями та навичками безпечної поведінки вдома, на вулиці, у дитячому садку тощо, збереження та зміцнення здоров»я, формування здорового способу життя дошкільнят – одне з найактуальніших завдань роботи педагогічного колективу дошкільного навчального закладу

Формування відповідального ставлення до власної безпеки має відбуватися на всіх етапах життя людини, а розпочинати його варто з раннього дитинства. Дорослі (педагоги, батьки) основну свою місію здебільшого вбачають у тому, щоб захищати та оберігати дитину, але дуже важливо – підготувати її саму до реального життя, насиченого різними подіями, зустрічами, ситуаціями, подекуди небезпечними. Тобто навчити дитину безпечно поводитись самостійно у довкіллі (предметному, природному, соціальному).

Дошкільний вік характеризується зростанням рухової активності, фізичних можливостей дитини, підвищенням допитливості, прагненням до самостійності. За відсутності життєвого досвіду це нерідко може призводити до виникнення травмонебезпечних ситуацій. У Законі України «Про дошкільну освіту» продекларовано: дитина має право на безпечні та нешкідливі для здоров»я умови утримання. Тож захистити дитину від можливих небезпек і навчити безпечно взаємодіяти з довкіллям - одне з провідних державних завдань, визначених у головному документі дошкільної освіти - Базовому компоненті.

Тож охорона та зміцнення здоров»я, безпека дітей є головною стратегією, пріоритетом у роботі дошкільного закладу. Тільки завдяки спільним зусиллям педагогів, психологів, медиків, батьків у справі охорони життя і збереження здоров»я дошкільнят можна не тільки захистити їх від небезпеки, а й закласти основи безпечної поведінки, підгодувати до подальшого шкільного, більш самостійного життя.

ПАМ'ЯТКИ ІЗ ПИТАНЬ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Профілактики травматизму

серед дітей дошкільного віку

(Пам'ятка для батьків та вихователів дошкільних навчальних закладів)

І. Електробезпека

1. Не залишати дітей з увімкненими електроприладами (праска, телевізор,настільна лампа, електрообігрівач, магнітофон, комп'ютер тощо).

2.Не дозволяти дітям вмикати та вимикати електроприлади.3. На розетки поставити заглушки.

4. Не вмикати в одну розетку більше ніж два електроприлади.

5. Не прикрашати новорічну ялинку одночасно електрогірляндами і «дощиком» із фольги: це може призвести до короткого замикання і пожежі.

ІІ. Безпека користування газовими приладами

1. Не залишати дітей наодинці з увімкненими газовими приладами.

2. Не дозволяти дітям торкатись до газових приладів, вмикати та вимикати їх.

3. Не обігрівати приміщення за допомогою газової плити: це може призвести до отруєння продуктами згоряння. Найбільш чутливими до отрути є діти.

III.Пожежна безпека

1.Джерела вогню (сірники, запальнички та ін.) потрібно зберігати унедоступному для дітей місці.

2. Легкозаймисті речовини (спирт; рідини, що містять спирт; лаки; фарби; розчинники; бензин; олію та ін.) потрібно зберігати в недоступному для дітей місці.

3. Під час відпочинку на природі не потрібно розпалювати і дозволяти це робити дітям.

4. Не дозволяти дітям користуватись відкритим вогнем.

5. За потреби спалювання сміття робити за відсутності дітей.

6. Не курити в присутності дітей і не залишати недопалки.

IV.Безпека в побуті

1. Загальні вимоги

1.1. Навчити дитину безпечних ігор. Не дозволяти проводити ігри,пов'язані зі схованками в шафах та інших предметах, що зачиняються, за занавісками та з пересуванням у темряві.

1.2. Якщо дитина має окрему кімнату, то всі її речі мають знаходитись на висоті піднятої руки. Слід стежити, щоб у дитини не було потреби діставати щось зі стільця чи табуретки. Над ліжком не повинні висіти ніякі предмети.

1.3. Лампи в електроприладах повинні бути повністю закриті плафонами.

1.4. Гострі, ріжучі, колючі і крихкі предмети повинні знаходитись, унедоступному для дітей місці.

1.5. Особливу увагу потрібно звернути на зберігання ліків. Лаки повиннізберігатися зачиненій шафі.

1.6. Іграшки не повинні бути небезпечними для дитини (лазернііграшки, кулькові та водяні пістолети). Якщо іграшка розбираєгься, то їїскладові частини за розмірами повинні бути такими, що не вміщаються в рот, ніс, вухо. Перевірте іграшки щодо можливості розбивання (осколки можуть поранити дитину).

1.7. Із сумісними іграми з дітьми не використовуйте петарди.

2.Безпека на кухні

2.1. Столові прибори для дитини повинні бути такими, що не б'ються.

2.2. Обідній стіл та стілець повинні бути дібрані відповідно до росту дитини.

2.3. Над обіднім столом не повинні висіти полиці або окремі предметикухонного обладнання.

2.4.Усі спеції, як сипкі так і рідкі, повинні зберігатись у недоступному для дитини місці.

2.5. Якщо виникла потреба користуватися виделкою і ножем, то їжу дитині повинні порізати дорослі.

2.6. Краї чашок та склянок не повинні мати тріщин і щербинок.

2.7. На плиті ручки сковорідок і носик чайника потрібно повернути до стіни.

2.8. Гарячу їжу необхідно розливати лише на столі, а не переносити тарілки з нею від плити до столу..

2.9. У присутності дитини бажано користуватися конфорками другого ряду.

2.10. Якщо дитина не дістає до крана з водою, то вона може користуватисязмоченим рушником.

2.11. Двері кухні з боку коридору повинні закриватися на гачок,розміщений у третій частині зверху.

3. Безпека у ванній кімнаті

3.1. Для дитини слід мати дитячі миючі засоби. Миючі засоби, якимикористуються дорослі, є шкідливими для дитини і повинні зберігатись в недоступному для місці.

3.2. Підлогу потрібно покривати не слизьким килимком.

3.3. Двері ванної кімнати повинні закриватись на гачок чи засув,розміщений у третій частині, зверху.

3.4. Не можна залишати дітей наодинці під час купання.

4. Безпека на балконі

4.1. Не можна залишати дітей на балконі.

4.2. Не можна дозволяти дітям проводити рухливі ігри на балконі

4.3. На балконі потрібно закрити щілини, через які можуть випадати дитячі іграшки.

4.4. У присутності дітей не можна нахилятися із балкона.

4.5. Балкон повинен закриватись із кімнати на гачок чи засув, розміщений у третій частині зверху.

5. Попередження травматизму під час відпочинку

5.1. Не залишайте дітей без нагляду.

5.2. Перевірте обладнання дитячого майданчика, щоб запевнитисяу відсутності чинників, що можуть спричинити травмування. Особливоуважно обстежте пісок: у ньому можуть міститися скло та гострі металевіпредмети.

5.3. Огляньте територію навколо будинку і перевірте наявність відкритихпідвалів, каналізаційний люків, ям, електрощитів, недобудованих об'єктів,стоянок автотранспорту тощо.

V. Безпека дорожнього руху

1. Виконуйте правила дорожнього руху.

2. Проаналізуйте місце проживання на предмет оцінку інтенсивностідорожнього руху.

3. Дозволяйте старшим дітям самостійно переходити дорогу за повноївідсутності руху: автотранспорту або велосипедистів.

4. Пам'ятайте, отруйні гази машин — небезпечні для дітей.

План

проведення тижня безпечної поведінки дитини з 16.04. - 20.04.2018р.

№п/п

Дата

Назва заходу

1.

16.04.

День здоров’я (перегляд презентацій).

Бесіда «Що таке здоров’я».

2.

17.04.

Бесіда на тему: «Сам вдома»

3.

18.04.

Заняття на тему: «Вогонь – друг або ворог».

Дидактична гра «Можна – не можна».

4.

19.04.

Заняття «Добрий друг наш світлофор».

Виготовлення пам’ятки для батьків «Дорога до дитячого садочка».

5.

20.04.

Підсумки тижня.

Малювання «Кольоровий світлофор». (виставка дитячих робіт).

Абетка безпеки дошкільника.

Шановні батьки, зверніть увагу!

Діти - допитливі та безстрашні, вони ще не здобули негативного життєвого досвіду.Саме тому ризик, що вони потраплять у небезпечну ситуацію, дуже великий. Крім того, усім відомо: часто повторювані заборони на дітей не діють, адже зазвичай малята не звертають уваги на частку "не", сприймаючи заборону як керівництво до дій.

Тому дорослі мають шукати інші шляхи до дитячої свідомості, щоб спонукати їх замислюватися над власними вчинками, формувати у малечі свідоме розуміння наслідків необачної поведінки, як особистої, так і оточуючих.

Потрібно також мати на увазі, що кожна проблема має дві сторони. Навчаючи дітей безпечній поведінці, важливо не зламати їхньої природної допитливості та зацікавленості оточуючим світом.

В Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні наголошується:

"Дитина повинна самостійно вирізняти основні небезпечні чинники довкілля, знати правила безпечного перебування вдома, у дитячому садку, на вулиці, на воді, на льоду, на спортивному майданчику".

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ З ОХОРОНИ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ'Я ДИТИНИ

І. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ

1. Батьки повинні протягом року:

- віддавати дитину в руки вихователя;
- не дозволяти забирати дитину неповнолітнім дітям, незнайомим особам, особам, які знаходяться в нетверезому стані;
2. Не залишати в доступному місці сірники, вогнепальну зброю, колючі та ріжучі предмети, ліки.
3. Не дозволяти користуватися електричними приборами.
4. Не торкатися руками незнайомих предметів.
5. Оберігати дітей від укусів собак, кішок.
6. Оберігати дітей від отруєння рослинами, грибами, ягодами.
7. Під час купання в водоймищах не залишати дітей без нагляду дорослих, вчити їх плавати, знайомити з правилами поводження на воді..
8.Знайомити й дотримуватися правил дорожнього руху, визначати безпечні від руху транспорту місця для катання на велосипеді, для ігор з м’ячем.

ІІ. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ДОРОЖНЬО -ТРАНСПОРТНОГО ТРАВМАТИЗМУ

Необхідно:

1. Вчити дітей переходити вулиці на зелений сигнал світлофора, у встановлених місцях та підземних переходами.
2. Не дозволяти дітям з’являтися зненацька перед транспортними засобами.
3. Вчити дітей правильно обходити транспорт, що стоїть: автобус, тролейбус – позаду, трамвай – спереду.
4. Не дозволяти дітям самостійно їздити на громадському транспорті.
5. Не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги.
6. Не дозволяти дітям грати з м’ячем, кататися на велосипеді, ковзанах, санчатах, роликах на проїжджій частині дороги та поблизу неї – це може коштувати дитині життя.
7. Не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей.
8. Не подавати дітям негативних прикладів, порушуючи правила дорожнього руху.

ІІІ. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ТРАВМАТИЗМУ ПІД ЧАС ВІДПУСТКИ БАТЬКІВ

1. Забороняйте ходити до лісу без супроводу дорослих.
2. Під час перебування у лісі разом з дітьми не збирайте та не вживайте незнайомі гриби, ягоди, рослини.
3. Не розводьте у лісі багаття під час посухи: при виникненні необхідності в цьому, розмістіть вогнище на відкритому місці і після використання ретельно загасіть його та засипте землею.
4. Обстежте місця установки намету в лісі з метою уникнення небажаної зустрічі зі зміями, бджолами, мурахами тощо.
5. Для походу в ліс одяг дитини підбирайте таким чином, щоб оптимально захистити її від комах, кліщів та інших несподіванок.
6. Не засмічуйте навколишнє та не залишайте після себе жодних слідів свого перебування.
7.Дітям дошкільного віку дозволяється купатися у водоймі тільки з батьками.

ІV. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПОЖЕЖІ ВІД ДИТЯЧИХ ПУСТОЩІВ З ВОГНЕМ

Необхідно виконувати такі правила пожежної безпеки:

1. Зберігати сірники в місцях, не доступних дітям.
2. Не дозволяти дітям розводити багаття, включати електронагрівальні прилади тощо.
3. Не дозволяти дітям користуватися газовими приладами.
4. Тримати в недосяжних дітям місцях рідини, які легко займаються (бензин, ацетон, спирт тощо).
5.Не допускати перегляду телепередач дітьми без догляду дорослих.
6. Не залишати малолітніх дітей без догляду.
7. При виникненні пожежі негайно викликайте пожежну охорону за телефоном 101.

V.ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСОБИСТОЇ БЕЗПЕКИ

1. Не залишати дітей одних, навіть на короткий час. 2. Навчайте дітей користуватися дверним вічком.
3. Не дозволятйе відчиняти двері незнайомій людині, навіть одягненій в міліцейську форму.
4. Не дозволяйте дітям розмовляти з незнайомими людьми на вулиці.
5. Вчіть користуватися телефоном для виклику службу 101, 102, 103, 104.
6. Забороняти дітям підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними.
7. Забороняти грати ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами..
8. Забороняйте користуватись ліфтом без супроводу дорослих, а також заходити у ліфт з незнайомими людьми.
9. Вчіть дітей звертатися за допомогою до людей, які працюють у правоохоронних органах.
10. Не дозволяйте дражнити тварин. Слід попереджувати зародження в дитині жорстокого відношення до „ друзів наших менших”.
11. Постійно оглядайте дитячу кімнату, щоб до неї не потрапили небезпечні предмети. Постійно спостерігайте за іграми дітей.
12.Не дозволяйте самостійно коритуватись комп'ютером, тим більше переглядати сайти, фільми, призначені не для дітей (жахи, насилля тощо). Бережіть нервову систему вашої дитини.

ЗАНЯТТЯ

«Добрий друг

наш світлофор»

( середня група)

Мета : закріпити знання дітей про користування світлофором на вулиці та перехресті, формувати вміння малювати олівцем та зафарбувати, виховувати увагу, вміння своєчасно реагувати на сигнал, дбайливе ставлення.

Обладнання: макет світлофора, ілюстрація «Світлофор на перехресті», ілюстрації до використаних літературних творів, картки із зображеннями різних предметів червоного, зеленого, жовтого кольору; вирізані з картону кружечки-сигнали світлофора; аудіоапаратура.

Базові слова: «світлофор», «сигнал», «червоний», «жовтий», «зелений».

Хід заняття:

Вихователь читає вірш «Світлофор»:

В нього на чотири боки

є по три кругленькі ока.

Ними світить не даремно.

як подивиться зеленим–

йди скоріше, не зівай!

Світить жовтим – зачекай,

а червоний – стій! Не йди!

Щоб не сталося біди.

Вихователь: Діти, про що розповідається у віршику?

– Ви бачили світлофор ?

– Де знаходиться світлофор ?

– Навіщо він?

Вихователь: Так. Світлофор усім потрібен, адже саме завдяки йому ми можемо безпечно переходити проїжджу частину дороги, по якій їздить транспорт. Світлофор розмовляє з нами своїми вогниками-сигналами. Діти, якого кольору бувають сигнали світлофора ?

– Скільки всього є сигналів у світлофора, хто може порахувати їх ?

– А чи добре ви, малята, знаєте кольори ? Зараз я це перевірю.

Діти по черзі виходять до дошки, на якій прикріплений макет світлофора і називають кольори.

Вихователь : Добре, бачу, що кольори світлофора ви знаєте. Діти, чи помічали ви коли-небудь біля світлофора на дорозі, білі смужки?

– Що це за смужки ?

– Так, це пішохідний перехід

(Звертає увагу дітей на ілюстрацію дорожнього знака). Якщо людям треба перейти дорогу, то вони йдуть лише по цьому переходу.

– На що схожі смужки, що позначають пішохідний перехід?

– Так, за це його і прозвали «зеброю».

– То скажіть, де треба переходити дорогу?

– На який сигнал світлофора?

– На який сигнал світлофора дорогу переходити не можна?

– Що означає жовтий сигнал світлофора?

– А зараз ми з вами спробуємо намалювати світлофор і зафарбувати його. Ходімо до нашої художньої майстерні, де все приготовлено для малювання. Чим ми будемо сьогодні малювати ?

У коробці спочивають

Спритні хлопці-молодці.

Убрання барвисте мають

І загострені кінці.

На папері слід лишають

Гостроносі (олівці)

– Ось наші чарівні олівці.

Якого вони кольору? (зелений, червоний, жовтий).

Вихователь показує та пояснює спосіб виконання роботи.

Виконання роботи дітьми. Індивідуальний підхід та допомога кожній дитині.

Вихователь: Всі ви молодці, намалювали гарні світлофорчики. А зараз пропоную погратися у гру: «Зелений», «Жовтий», «Червоний». (На зелений колір світлофора – крок уперед; на жовтий – стій на місці; на червоний знак світлофора – крок назад).

/Files/images/PB170380.jpg

/Files/images/PB170383.jpg

/Files/images/PB170387.jpg

Конспект заняття (середня грпа)

Тема: “Промінчики твого здоров`я”.

Мета: закріпити уявлення дітей про те, що найбільше багатство людини - здоров`я. Формувати потребу дбати про своє здоров`я, турботливо ставитися до свого тіла та організму, вміти його доглядати. Розповісти, що джерелом зміцнення здоров`я і запобігання хворобам є здоровий спосіб життя та безпечна поведінка у довкіллі. Дати елементарну інформацію про наявність в організмі мікроістот (віруси, бактерії, мікроби), які шкодять здоров`ю та розвивати здатність встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Довести до свідомості дошкільників, що шкідливі звички є основною причиною порушення здоров'я, формувати негативне ставлення до них. Розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про своє здоров`я, турботливо ставитися до свого тіла та організму, вміти його доглядати. Розвивати мислення й комунікативні функції.Виховувати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я, прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом. Виховувати вміння дотримуватися загальних правил і норм поведінки в спільній колективній діяльності.

Попередня робота: Бесіди про правила особистої гігієни, корисні та шкідливі звички, розгляд ілюстрацій, відгадування загадок, проведення дидактичних ігор з валеології, виготовлення мила, вивчення віршів та прислів’їв про здоров`я.

Матеріал: сонечко з промінчиками, переносна дошка, ілюстрація картинок.

Хід заняття

І. Вступна частина

- Діти, сьогодні ми зібралися з вами, щоб поговорити про здоров'я. На яке слово схоже слово "здоров'я"? Правильно, слово " здоров'я" схоже на слово " здрастуй". Коли люди вітаються, вони бажають один одному здоров'я. Давайте привітаємося і ми.

Вихователь пропонує дітям встати в круг.

Гра " Здрастуй"!

Діти стають в круг і по черзі приспівують фразу, називаючи ім'я дитини, якій передають м'ячик : "Здрастуй, Соня"! і так далі.

ІІ. Основна частина

- Діти, а ви почуваєте себе здоровими? Послухайте себе. Що таке здоров'я?

- Здоров`я – це стан організму при якому нормально виконують свою функцію (працюють) всі його органи. - Я відкрию вам маленький секрет. Наше здоров'я можна порівняти з сонечком, у якого багато промінців. Ці промінці живуть в кожній клітинці вашого організму. - Придивіться до сонечка, яке на дошці, чого немає у нього? Так, промінців. Якщо ми зберемо всі промінці, то наше сонечко буде радісним, усміхненим, веселим, здоровим.

І девізом нашого заняття будуть слова:«Щоб міцне здоров'я мати, треба промінці зібрати».

1. Промінчик "Режим дня".

- Діти, для того, щоб людина була завжди охайною, своєчасно їла та лягала спати, все встигала зробити, вона повинна дотримуватися режиму дня.

- Молодці! Сонечко має перший промінчик.

2. Промінчик “Спорт”.

- Що ще корисне для нашого здоров`я знає ми

Фізкультура, вправи, спорт –

Всім болячкам засторога.

Глибше дихай! Рівно стій!

Дай усім хворобам бій!

- Так, щоб зміцнити свій організм та не хворіти треба займатися спортом.

Фізкультхвилинка

Раз — підняти руки вгору,
Два — нагнутися додолу.
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги,
Три, чотири — прямо стати,
Будем знову починати.
Хто зуміє присідати
І ногам роботу дати?

3. Промінчик "Їжа".

- Що ще корисне для нашого здоров`я хто підкаже :

Щоб мати здоров'я, слід правильно їсти,

Вживати поживне і тільки корисне.

Не їсти надміру, не шкодити тілу

І пам'ятати про вітаміни.

- А де ж найбільше вітамінів? (овочі, фрукти). А якими їх треба вживати? Так, мити треба.

- Ось, сонечко має четвертий промінчик.

Гра «Корисно-шкідливо».

Вихователь називає звички, діти сигналізують хлопаючи в долоньки: хлопають – корисно, не хлопають – шкідливо.

  • Дотримуватись режиму дня;
  • Гризти нігті;
  • Мити руки з милом;
  • Довго дивитися телевізор;
  • Їсти овочі та фрукти;
  • Чистити зуби;
  • Смоктати палець;
  • Сутулитися;
  • Займатися спортом;
  • Їсти багато солодощів;
  • Загартуватися;
  • Читати лежачи;

4. Промінчик “Гігієна”.

Дидактична гра “Для чого це потрібно”.

Діти по черзі відповідають роздивляючись картинки із зображенням предметів гігієни, називають їх та розповідають для чого вони потрібн.

- Як ви гадаєте, чи завжди треба мити руки з милом?

формочки для подальшого висихання.

- Ось, наше сонечко має п’ятий промінчик.

ІІІ. Підсумкова частина.

- Ми знайшли з вами всі промінчики. Тепер наше сонечко тепле, ласкаве, веселе та здорове. Давайте згадаємо, як називався кожний промінчик нашого здоров`я. Що допомагає людині бути здоровою? Якщо людина виконує все це, про неї говорять, що вона веде здоровий спосіб життя! Повторимо всі разом.

- Також, ми сьогодні з'ясували, що бувають шкідливі й корисні звички. Які звички називають корисними? Які звички називають шкідливими?

- Отже, гарні звички можна й потрібно в собі розвивати. Треба вести такий спосіб життя, щоб не здобувати шкідливих звичок. Не мати шкідливих звичок допоможе сила волі.

/Files/images/PB180397.jpg

/Files/images/PB180394.jpg

Конспект заняття з ОБЖ в середній групі
Тема: «Вогонь друг - вогонь ворог»

Мета: Познайомити дітей з правилами протипожежної безпеки. Вчити дітей бачити, коли вогонь друг, а коли ворог, вчити бачити протиріччя, вміти їх вирішувати. Розвивати творчі уяви, формувати вміння розуміти завдання, відповідати на запитання.

Матеріал: демонстраційна картина з пожежної безпеки, набір картинок.

Роздатковий матеріал: картки «Вогник» (хороший - поганий вогонь).

Хід заняття.

І. Вступна частина (привітання)

ІІ.Основна частина

Відгадайте загадку:

- Рудий звір у печі сидить, рудий звір на всіх сердитий, він зі злості їсть дрова, ти його рукою не чіпай, искусает всю долоню (вогонь).

- Скажіть, що таке вогонь?

- Для чого потрібен вогонь?

- Ви правильно розповіли мені про те вогні, який допомагає нам у житті. Він допомагає нам готувати їжу, вогонь зігріває нас в холоди, вогонь світить нам, коли нам темно. Вогонь допомагає людині в її справах, він є корисним помічником і другом людини.

- Це вогонь - хороший чи поганий? (хороший).

- Значить це друг, хороший вогонь. Он, подивіться, посміхається нам (показую картку).

- Скажіть, а вогонь може стати поганим?

- А в яких випадках, як може стати вогонь поганим, яким чином? Відповіді дітей (показую картку ось який вогонь ворог, злий). Вогонь стає ворогом і обертається страшним пожежею. Сталася пожежа в природі - гинуть дерева, трави, тварини. Якщо в будинку - горить меблі, підлога, стіни. Подивіться, вогонь з одного боку хороший, добрий, а з іншого він поганий, злий.

(Перегляд картинок виникнення пожежі)

- Хто приїхав на допомогу? (Пожежники.)

- Яке правило завжди повинні пам'ятати діти?

- Правильно, діти не повинні включати електроприлади: плитку, праска, телевізор. Це повинні робити дорослі. Діти не повинні гратися сірниками. Сірники - це не іграшки. І правильно ви мені підказали, що Петя не повинен був ховатися, якщо будинку виникла пожежа, Петя повинен був кликати на допомогу, що він і зробив. Якщо сховаєтесь, то вас буде дуже складно знайти пожежникам.

- Скажіть, хто повинен гасити пожежу?

- Звичайно, гасять пожежні люди, які вміють це робити. Людей називають пожежними або рятувальниками. А хто мені скаже, за яким номером телефону можна викликати рятувальників? (01.)

Дим побачив - не лови гав

І викликай пожежників.

Пам'ятай, кожен громадянин

Цей номер 01

Фізкультхвилинка

Раз — підняти руки вгору,
Два — нагнутися додолу.
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги,
Три, чотири — прямо стати,
Будем знову починати.
Хто зуміє присідати
І ногам роботу дати?

Гра «Тупотимо, ляскаємо»

- Всі уважно грайте, на питання відповідайте. Якщо діти чинять правильно - плескають в долоні, якщо неправильно - тупотять.

1. Знаю я тепер, друзі, що з вогнем грати не можна (плескають).

2. Сірники весело горять, буду з ними я грати (тупають).

3. Коля побіг за хату, там грає він з багаттям (тупають).

4. Він небезпечний, Олена знає, праска більше не включає (плескають).

5. Таня з Ниною грають, на печі запалюють газ (тупають).

6. Клім побачив, що хата горить, хлопчик дзвонить 01 (плескають).

7. На печі кипить варення.

Можна без дозволу

Дітям до печі підбігати,

Щоб варення перешкодити (тупають).

- Хлопці, подивіться на картинки і скажіть які ще правила ми повинні знати? (показую картинки).

- Скажіть, що буде, якщо з печі впаде на підлогу червоний угольок? (відповіді дітей).

- Що буде, якщо запалювати бенгальські вогні біля ялинки? (відповіді дітей).

- Якщо ви забули вимкнути праску? (Відповіді дітей.)

- Якщо розпалити багаття поблизу будівель? (Відповіді дітей.)

- Можна назвати сірники іграшкою? (Ні.)

Чому?

- Діти, постарайтеся запам'ятати всі ці правила і дотримуватися їх, щоб пожежна машина ніколи не приїжджала до вашого дому.

- Вогонь хоче з вами пограти в гру «Вогонь друг - вогонь ворог». Давайте покажемо йому, коли буває добрим, а коли поганим.

- Я буду задавати питання, а ви будете повертати вогонь тією стороною, яка відповідає питання.

Гра- бесіда «Вогонь – добрий, вогонь – поганий»

Якщо вогонь друг - посміхається, якщо вогонь ворог - злиться.

1. Вогонь в лампочці (хороший).

2. Вогонь запалив штору (поганий).

3. Вогонь допомагає готувати обід (хороший).

4. Вогонь запалив у лісі дерево (поганий).

ІІІ. Підсумок: Отже діти, Петя дякує вам за заняття як потрібно поводитися з вогнем, що вогонь буває другом, а може бути ворогом.

Тому дітям потрібно твердо знати такі правила:

Не можна гратися з вогнем,

Вогонь не іграшка!

Молодці хлопці, тепер ви знаєте, що вогонь буває хороший і поганий!

Кiлькiсть переглядiв: 3868

Коментарi